ÚJVÁROS PARKI KÉSZSÉGFEJLESZTŐ ISKOLA

 

 

általános iskola


Sajátos nevelési igényű, hallássérült gyermekek oktatását, nevelését, fejlesztését, a pályaorientációs képzés keretében szakmai előképzését végezzük 6-10. osztályig.


TANULÓINK LEHETNEK:

 

  • azok a középsúlyos tanulók, akik a Szőnyi úti iskolában alapfokú tanulmányaikat sikeresen befejezték,
  • más intézményből érkező, alapfokú tanulmányaikat befejező középsúlyos tanulók
  • intézményünk 9. előkészítő évfolyamát sikertelenül záró enyhe értelmi sérült, halmozottan sérült tanulók.
  • A jelentkezés feltétele: A készségfejlesztő iskolába a felvétel kizárólag a sajátos nevelési igényt megállapító szakértőibizottsági szakvélemény alapján történhet.

    A jelentkezés módja: A középiskolai jelentkezés rendje alapján a Középfokú Felvételi Információs Rendszeren keresztültörténik.

     

     

    TANTÁRGYAINK

     

    A készségfejlesztő iskolában közismereti és szakmai alapozó tantárgyak oktatása zajlik.

    Az oktatást: - gyógypedagógusok, (akik a sajátos nevelési igényű, hallássérült gyermekek oktatását, nevelését, fejlesztését) - és kézműves mesterek( akik a szakmai előképzést) végzik.

    Pedagógiai programunk tartalmazza a közismereti tárgyak tananyagát illetve a szakmai alapozó tárgyak és a szakmai modulok körét.

    A készségfejlesztő iskola 4 éves, két nagy szakaszból áll:

    - első szakasz (9-10. évfolyam): közismereti képzést folytató alapozó, előkészítő szakasz,

    - második szakasz (11-12. évfolyam) az életkezdéshez történő felkészülést, egyszerű munkafolyamatok elsajátításátcélzó, az esetleges munkába állást elősegítő gyakorlati jellegű szakasz – kötelezően választandó heti 20 óra gyakorlatimodul.


     

    SAJÁTOSSÁGAINK

     

  • Az egyéni képességeket figyelembe vevő kommunikáció elsajátíttatása a kommunikációs technikák ill. egyéni anyanyelvi nevelés órákon.
  • Gondolkodási hibák korrigálása, differenciált oktatás.
  • Személyiségfejlesztés, különös tekintettel a sérülés okozta személyiség zavarokra, valamint a serdülőkori problémákra.
  • Esztétikai érzék fejlesztése, a művészeti élmény befogadása, önálló alkotások létrehozása -Kreatív művészetek tantárgy.
  • Társadalmi beilleszkedés elősegítése - társadalmi ismeretek tantárgyak..
  • A második szakaszban választható gyakorlati moduljaink (minden tanévben előre meghatározott modulcsoportok szerint)
  • 1. udvaros (4 órás)

    2. szövött- tárgy készítő (8 órás)

    3. irodatechnikai eszközök használata (4 órás))

    4. palántanevelő (12 órás)

    5. habilitációs célú munkavégzés – integrált munkavégzésre nem képes tanulóknak (4 órás)

    6. habilitációs munkavégzés integrált munkavégzésre képes tanulóknak (4 órás)

    7. háztartástan – életvitel (8 órás)

    8. árufeltöltő (4 órás)

    9. agyagtárgy készítés (8 órás)

    10. kisegítő takarító (12 órás)

     

     

    TANÓRÁN KÍVÜLI TEVÉKENYSÉGEK

     

    Szakkörök: rajz, sport,
    Tanulószoba: A tanórákon tanultak más szempontú megerősítése.
    Nyári táborok.
    Erdei iskola.

    fotók FOTÓK